معاون وزیر راه از آغاز عملیات احداث آزادراه قائمشهر-ساری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کاهش بار ترافیکی در مسیر منتهی به شمال دلیل احداث این پروژه است، در این راستا امکانسنجی حمل بار مورد نیاز برای احداث این مسیر به میزان 5 میلیون مترمکعب از طریق ریل در حال بررسی است.
علی نورزاد بیان کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر صرفا محدود به احداث پروژهها نیست و تمامی مسائل جانبی چگونگی احداث نیز مدنظر قرار میگیرد تا روند اجرای پروژه سبب ایجاد مسائل و مشکلات منطقهای نشود و آسایش مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از شبکه ریلی در حمل مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه را علاوه بر کاهش ترافیک، در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر دانست.
وی گفت: احداث پروژههای زیرساختی حمل و نقل به حجم عظیمی از مصالح نیازمند است که حمل آنها از نقاط مختلف کشور به محل پروژه خود فرآیندی جداگانه میطلبد.
نورزاد ادامه داد: با توجه به واقع شدن این آزادراه در حاشیه یکی از مسیرهای پرتردد کشور و با توجه به بافت طبیعی مناطق همجوار، استفاده از شبکه ریلی برای حمل مصالح مورد نیاز نه تنها در اضافه نشدن به حجم ترافیکی مسیر موجود کمک میکند، بلکه در کاهش آلایندهها و حفظ محیط زیست نیز اثرگذار است.
وی بهرهبرداری از آزادراه قائم شهر-ساری که به صورت 6 خطه احداث میشود را سبب کاهش بارترافیکی شهرهای قائم شهر و ساری، کاهش تصادفات و تلفات جادهای، تسهیل در ترافیک شرق به غرب استان مازندران و بالعکس دانست و اضافه کرد: ارزش اقتصادی بهره برداری از این پروژه در طول دوره بهرهبرداری بر اساس برآوردها بیش از 2 هزار میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه 14 پل رودخانه ای بزرگ، 16 گذر غیرهم سطح، 207 پل آبرو و 3 کیلومتر تونل رفت و برگشت را از جمله احجام و ابنیه فنی این پروژه عنوان کرد.
منبع: فارس