سخنگوی اتحادیه کارکنان هیوندای موتور که بزرگترین خودروساز کره جنوبی است، اعلام کرد برخورد این شرکت چاره ای بجز اعتصاب برای کارکنان باقی نگذاشته است.
اعتصاب کارکنان در بازار خانگی هیوندای که این شرکت بیش از یک سوم از خودروهایش را تولید میکند، فشار بر این خودروساز را که وون قوی باعث شده سودش از صادرات کاهش پیدا کند، افزایش میدهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نمایندگان اتحادیه پس از اینکه مقامات هیوندای سعی کردند پیش از مذاکره در مورد شرایط اتحادیه، خواستههای شرکت را مطرح کنند از دو دور آخر مذاکرات خارج شدند. دور بعدی مذاکرات برای اول ژوییه برنامهریزی شده و در مشخص کردن تصمیم اتحادیه در مورد اعتصاب بااهمیت خواهد بود.
خواستههای اتحادیه شامل افزایش هفت درصدی یا 159 هزار و 614 وون (157 دلار) متوسط حقوق ماهانه، پرداخت 30 درصد از درآمد خالص شرکت در پاداشها، محدودیت ساعات کاری به 52 ساعت در هفته و لحاظ شدن برخی از پاداشهای فعلی به عنوان حقوق معمولی است.
اعتصاب سه هفتهای کارکنان هیوندای در سال گذشته منجر به از دست رفتن تولید 50 هزار و 191 دستگاه خودرو به ارزش بیش از یک تریلیون وون شد و با لحاظ کردن بایکوت شیفتهای فوق العاده پایان هفته، ضرر این شرکت از اعتصاب کارکنانش در سال 2013 از 2.7 تریلیون وون فراتر رفت. با اینهمه تحلیلگران معتقدند بعید است اعتصاب امسال به شدت سال گذشته باشد.
منبع: ایسنا