در حالی که تویوتا و نیسان هر دو در تلاش هستند تا سیستم های ایمنی ارزان را در مدل های اصلی خود معرفی کنند، هیوندای سیستم های کمکی پیشرفته را آماده می سازد و تصمیم دارد تا سال 2020 ویژگی های رانندگی خودران جدید را آماده سازد.
این خودروساز کره جنوبی با عرضه برخی تکنولوژی های ایمنی برای مدل الانترای کامپکت، مانند رقبای ژاپنی اش روی مدل های ابتدایی خط تولید خود تمرکز می کند. این خودرو که به صورت یک سدان، کوپه و هاچ بک موجود است امسال به تجهیزاتی پیشرفته مجهز خواهد شد.
علاوه بر این، هیوندای یک سیستم کروز کنترل ثبات در مسیر جدید را نیز در مدل های گران تر خود عرضه خواهد کرد. جدیدترین نسل این تکنولوژی برخلاف نسخه کنونی اش که تنها در سرعت هایی بالاتر از 59 کیلومتر بر ساعت کار می کند، در هر سرعتی عمل خواهد کرد.
هیوندای سخت در تلاش است تا یک سیستم کمک در ترافیک را نیز بسیازد. این سیستم، شتاب گیری، ترمز و فرمان را در سرعت های کم بدون دریافت داده از راننده تنظیم خواهد کرد. البته این سیستم حداقل تا دو سال دیگر به بازار راه نمی یابد. یکی از دلایل اصلی این تاخیر، هزینه بالای اسکر لیزری این سیستم است.