معاون شهردار تهران با اعلام این که سال 94، نقطه عطفی برای پایتخت از نظر توسعه حمل و نقل عمومی محسوب میشود گفت: مدیریت شهری، رویکرد «آسمان آبی – خط سفید» را که با تدبیر شهردار محترم و با پیش بینی اهدافی از جمله کاهش ترافیک و آلودگی هوا و افزایش آرامش، ایمنی و رفاه شهروندان در شهر و در جریان ترددهای شهری از سال گذشته اتخاذ کرده بود را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: امسال گامهای بلندتری در توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت تکمیل شبکه مترو برداشته خواهد شد، به ویژه این که در سال جاری، 35 درصد از مجموع اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به مترو و توسعه آن اختصاص یافته است.
وی با تأکید بر این که بیش از یک سوم کل اعتبارات شهرداری تهران به صورت مستقیم به موضوع حمل و نقل و ترافیک تخصیص یافته، اعلام کرد: با حمایت شورای محترم اسلامی شهر تهران، اولویت بودجه مدیریت شهری با توسعه حمل و نقل عمومی است و بر این اساس، در سال جاری به طور متوسط هر ماه می¬توانیم شاهد افتتاح یک ایستگاه جدید مترو باشیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه های بخش جنوبی خط سه مترو در واپسین روزهای سال 93، اظهار کرد: تکمیل هر چه سریعتر این خط در فصل جاری و همزمان با انجام اقدامات اجرایی در جهت تکمیل خطوط 6 و 7 مترو، مورد تأکید مدیریت شهری است و با توجه به تواناییهای موجود، پیش¬بینی می¬شود امسال نیز بر اساس برنامه 5 ساله شهرداری تهران، نسبت به احداث خطوط جدید مترو اقدام نماییم.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که فاینانس، یکی از بهترین راهکارهای عملیاتی در جهت توسعه و تکمیل مترو محسوب میشود، تصریح کرد: دولت میتواند با ورود خود، این راه را هموار نماید و در صورت بازگشایی اعتبارات فاینانس، برای احداث بیش از 30 کیلومتر مترو در سال نیز آمادگی داریم و رسیدن به رکوردهای جدیدی در این زمینه دور از ذهن به نظر نمی رسد.
وی در پایان با تأکید بر این که پروژه¬های مترو حتی در تعطیلات نوروز نیز تعطیل نبودند و کار و فعالیت شبانه روزی در این کارگاهها همانند ایام عادی سال در جریان بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بالغ بر 30 هزار کارگر تنها در یکی از خطوط مترو یعنی خط سه مشغول به کار و فعالیت هستند که معادل کل جمعیت کشوری همچون موناکو است.
منبع: خبرخودرو