معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به ورود خودروی تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی گفت: قرار است این تاکسی ها در دفاتر ویژه ای مانند فرودگاه مهرآباد به کارگرفته شوند و مجوز آن نیز از سوی پلیس راهور دریافت خواهد شد.
مهدی ابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای تاکسی تویوتا کمری منتظر شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی هستند همچنین بخش خصوصی نیز در این راستا سرمایه گذاری کرده و به منظور ایجاد اشتغال راننده استخدام می کند.
وی با اشاره به تسهیلات این تاکسی ها افزود: در این راستا هیچ اعتبار و بودجه دولتی یا شهرداری به این خودروها تعلق نخواهد گرفت و تسهیلات این تاکسی ها از طریق لیزینگ شرکت خصوصی اعطا شده است .
وی تصریح کرد: شهر تهران از لحاظ ناوگان تاکسیرانی نیاز به تغییراتی دارد و باید در این راستا از محصولات با کیفیت و با تکنولوژی نوین مانند خودروهای هیبریدی و برقی استفاده شود .
معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به ورود خودروهای هیبریدی در سال جاری گفت: واردکنندگان خودروهای هیبریدی با کمپانی های مختلفی وارد مذاکره شده اند و در حال حاضر چند شرکت اعلام آمادگی و همکاری کرده است. وی افزود : مدیریت شهری اصرار بر خرید خودروهای خارجی ندارد و اگر خودروسازان بتوانند خودروهای با کیفیت و یا هیبریدی تولید کنند اولویت ما خرید از شرکت های داخلی است.
ابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر در شهر تهران 80 هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که روزانه حدود 200 کیلومتر پیمایش دارند و اگر از خودروهایی با استاندارد پایین استفاده شود موجب افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا می گردد.
وی در خصوص لایحه بودجه سال 94 تصریح کرد: در لایحه بودجه 94 شهرداری در حال رایزنی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم که امیدواریم به تصویب نهایی برسد.
ابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که از این تعداد فقط 3 هزار و 200 دستگاه نوسازی شده است و اختلافات مالی بین شرکتهای خودروساز و مدیریت ستاد حمل و نقل و سوخت باعث توقف روند نوسازی تاکسی های ناوگان تاکسیرانی شده است.
منبع: خبرخودرو