گفته میشود که کیسه هوای سمت راننده در این خودروها ممکن است به دلیل استفاده از یک قطعه اشتباه به درستی کار نکند.
این قطعه از سوی شرکت تاکاتا تامین شده است. یک قطعه معیوب ساخت این شرکت ژاپنی در حال حاضر موجب فراخوان جهانی گسترده از سوی خودروسازان متعدد شده است اما جنرال موتورز اعلام کرده مشکل احتمالی مدل کروز ارتباطی با قطعه معیوب ندارد.
رویترز به نقل از سخنگوی جنرال موتورز گزارش داد که خودروهای کروز که احتمالا مشکل کیسه هوا دارند ممکن است با یک قطعه اشتباهی مونتاژ شده باشند در حالیکه فراخوان اخیر خودروسازان متعدد برای میلیونها خودرو در سطح جهان به دلیل استفاده از یک قطعه معیوب بوده است.
شرکتهای خودروسازی ژاپنی هوندا و نیسان دوشنبه به ترتیب برای دو میلیون و 755 هزار خودرو به منظور تعویض قطعه معیوب فراخوان دادند.
تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان است اوایل ماه جاری به منظور رفع این مشکل برای 650 هزار دستگاه خودروی دیگر فراخوان داد و مجموع خودروهای مشمول فراخوان خود را به 2.8 میلیون دستگاه رساند.
براساس گزارش بی بی سی، اقدام اخیر به مشکلاتی که جنرال موتورز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با آنها مواجه شده اضافه میکند. این شرکت از ابتدای امسال تاکنون برای بیش از 17 میلیون خودرو در آمریکا فراخوان داده است.
این فراخوانها به دلیل مشکلات متعدد از جمله سوئیچهای احتراق معیوب، کمربندهای ایمنی معیوب، فرستندهها و کیسههای هوای معیوب و همچنین احتمال آتش گرفتن خودرو صادر شده اند.
این شرکت آمریکایی در ماه می به دلیل کوتاهی در رسیدگی به مشکل سوئیچهای احتراق معیوب که تاکنون 13 کشته در ارتباط با آن تایید شده است، 35 میلیون دلار جریمه شد. جنرال موتورز هزینه ضرر و زیان سه ماهه دوم بابت فراخوانهای اخیر را از 400 به 700 میلیون دلار افزایش داده است.
منبع: ایسنا