با اجرای روش جدید خصوصی سازی، امکان استفاده از بند (ق) به منظور سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل عمومی تسهیل و با حمایت و مشارکت بانکها و موسسات مالی، امکان جایگزینی اتوبوسهای فرسوده دیزل با اتوبوسهای گاز سوز در حوزه حمل و نقل عمومی فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به برنامههای این شرکت برای جایگزینی ١٧ هزار دستگاه اتوبوس تمام گاز سوز با اتوبوسهای دیزلی اشاره کرد و گفت: با عنایت به تبیین و ابلاغ سیاستهای کلان مدیریت شهری در اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی و تکالیف برنامههای پنج ساله دوم شهرداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب بخش خصوصی برای جلب مشارکت ١٠٠ درصدی در خرید و بکارگیری اتوبوسهای جدید، اقدام به ارائه یک طرح جدید خصوصی سازی در واگذاری ناوگان به سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در سیستم حمل و نقل عمومی کرده است.
پیمان سنندجی به مدل جدید واگذاری خدمات ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در این طرح بر خلاف مدل جاری خصوصی سازی که واگذاری اتوبوس با پرداخت ١٧,٥ درصد از کل بهای اتوبوس توسط بخش خصوصی بوده، در مدل جدید، خرید ناوگان مورد نیاز توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: با اجرای روش جدید خصوصی سازی، امکان استفاده از بند (ق) به منظور سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل عمومی تسهیل خواهد شد که با ارائه یک مکانیزم مناسب و قابل اعتماد از منظر اقتصادی برای سرمایه گذاران و با حمایت و مشارکت بانکها و موسسات مالی امکان جایگزینی اتوبوسهای فرسوده دیزل با اتوبوسهای گاز سوز در حوزه حمل و نقل عمومی امکان پذیر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: هم اکنون از حدود ٢٠٠٠ دستگاه اتوبوس فرسوده که در اختیار ناوگان اتوبوسرانی تهران قرار دارد بیش از ١٠٠٠ دستگاه از اتوبوسهای یاد شده دیزل بوده که با از رده خارج کردن هر دستگاه امکان جایگزینی یک دستگاه اتوبوس گاز سوز با استاندارد روز امکان پذیر خواهد بود.
منبع: خبرخودرو