محمد حقانی افزود : ارجحیت در توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی با مترو است و پیش بینی کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری افزایش سالانه 30 کیلومتر خطوط مترو در تهران است و الزاماً تمرکز بودجه ای شهرداری باید روی این بخش و تا حدودی نیز شامل نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی باشد .
وی در ادامه به توجه و اراده دولت فعلی در بحث ورود خودروهای برقی اشاره داشت و تصریح نمود : خوشبختانه دولت در صدد راه اندازی این تکنولوژی در کلان شهر تهران است و در صورت توسعه و تولید خودرو و موتورسیکلت های برقی راه کار بسیار مناسبی برای کاهش آلودگی هوای ناشی از سوخت فسیلی این وسایل نقلیه خواهد بود .
حقانی در زمینه آغاز فرایند ورود موتور سیکلت های برقی به ناوگان حمل ونقل در شهر تهران بیان کرد : موتورسیکلت بنزینی در حالت معمول 8 برابر یک ماشین آلایندگی ایجاد می کند و با توجه به تردد 3 میلیون موتور سیکلت در سطح شهر این جایگزینی می تواند تأثیر بسیار خوبی بر کاهش آلودگی هوا در این کلان شهر داشته باشد .
عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در پایان خاطر نشلن کرد : در صورت تولید انبوه موتورسیکلت های برقی و تصویب قانونی از سوی دولت مبنی بر عدم استفاده از موتورسیکت ها با سوخت فسیلی ، از این طرح قطعاً استقبال خوبی خواهد شد و این کمیسیون از طرح هایی که سبب کاهش آلودگی هوای شهر تهران شود و مورد رضایت شهروندان باشد حمایت خواهد کرد .
منبع: خبرخودرو