خودروسازان آسیایی که جایگاه محکمی در بازار اندونزی دارند در پی عرضه بیش از پیش خودروهای ارزان قیمت ساخت داخل هستند.
در حالی این شرکت ها بر تولید بومی سدان ها و خودروهای چند منظوره تاکید دارند که بازار واردات اندونزی برای یازدهمین ماه پیاپی در رکود به سر می برد.
اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با سرعتی کم تر از گذشته رشد می کند و خودروهای وارداتی به آن جذابیتشان را به دلیل افت شدید ارزش پول ملی از دست داده اند.
این افت ارزش روپیه در مقابل دلار شرکت های بزرگی همچون تویوتا، نیسان و میتسوبیشی را بر آن داشته تا به انجام سرمایه گذاری های جدید در این بازار نو ظهور و کلیدی ظرفیت های تولیدی خود را افزایش دهند.
در این میان میتسوبیشی اولین خودروسازی است که برنامه سرمایه گذاری در اندونزی را آغاز کرده و رقم ۶۰۰ میلیون دلار را برای ساخت یک تاسیسات جدید با ظرفیت سالانه ۲۴۰ هزار دستگاه آغاز نموده است.