مدیر اجرایی هیوندای در استرالیا، John Elsworth اظهار داشت جنسیس V8 صرفا برای ساختار فرمان سمت چپ مهندسی شده است.
موتور 5.0 لیتری Tau V8 این خودروساز قدرت 406 اسب بخار و گشتاور 505 نیوتون متر تولید می کند و اکنون تنها در جنسیس مخصوص ایالات متحده عرضه می شود.
یک جفت موتور V6 3.3 و 3.8 لیتری تزریق مستقیم برای این خودرو در کره عرضه می شوند و نسخه 3.8 لیتری آن ها برای استرالیا در نظر گرفته شده است.
سال گذشته سه برند جدید مرسدس، نیسان و ولوو وارد کلاس ابرخودروهای V8 شدند و اکنون با هولدن و فورد رقابت می کنند.
سیستم RWD لازمه این کلاس نیست و نسخه های مسابقه ای نیسان آلتیما و ولوو S60 نیز دارای موتورهای عرضی و دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ فعال هستند.
هنوز قیمت سدان جنسیس جدید اعلام نشده است.
هیوندای در خبر مطبوعاتی خود نکته مهمی در مورد قیمت گذاری سدان جنسیس اعلام کرده است. در این مطلب چنین آمده است: "جنسیس کاملا جدید به عنوان خودرویی با فضای داخلی در سطح بی ام و سری 7، دینامیک سری 5 و قیمتی در سطح سری 3 معرفی شده است."
در حالی که هیوندای در استرالیا وارد بخش ابرخودروهای V8 نخواهد شد، این خودروساز در تلاش است تا نسل بعدی جنسیس کوپه را عرضه کند.