شاید اگر قرار بر این بود که 10 سال پیش مطلبی در مورد هیوندای بنویسیم، مخاطبان زیادی در این مورد پیدا نمیکردیم. اما به جرأت میتوان گفت که در طی دهه گذشته هیوندای پا به پای برندهای لوکس اروپایی و آسیایی خبرساز شده و در تمامی زمینه ها نوآوری ارائه کرده است. پیشتر طراحی و ساخت یک خودرو کرهای در اروپا تا حدود زیادی عجیب و ناممکن میکرد، اما امروزه شاهد این هستیم که هیوندای سرمایهگذاری مناسبی جهت طراحی و بازاریابی محصولات خود در اروپا و آمریکا داشته، به طوریکه برای هر محصول خود و بازار مرتبط با آن، استراتژی مناسبی دارد. نزدیک به یک سال است که هیوندای i40 در دو نوع سدان و استیشن واگن به کشورمان راه پیدا کرده و سرانجام پلاک ملی دریافت شد. با وجود تعداد محدود، خوش شانسی و همکاری و استقبال صمیمانه مالک خودرو یاریمان کرد که با مدل استیشن آن ملاقاتی داشته باشیم.
عکس: سید علی موسوی
گزارش کامل این مقاله را در مجله ماشین شماره 387 فروردین ماه مطالعه فرمایید