یکی از این واحدها، شرکت کامیون سازی MAN است که طی سال های اخیر فولکس واگن برنامه های بسیاری برای توسعه آن داشته و آندریاس رنشلر – مدیر اسبق دایملر – را به سمت مدیر بازرگانیش منصوب کرده است. از رنشلر خواسته شده تا با دیگر واحدهای کامیون سازی اروپا نظیر اسکانیا همکاری کرده و قابلیت رقابت با شرکت های جهانی همچون دایملر و ولوو را پیدا کند.
تولید کامیون و اتوبوس MAN که 50% از فروش کلی شرکت را تشکیل می دهد در سال 2014 با افت 38 درصدی سود اجرایی به 152 میلیون یورو مواجه شد و تحت تاثیر سوء رکود بازارهای اروپا و برزیل قرار گرفت.
قرار است برنامه جدید صرفه جویی MAN تا سال 2017 در سطح گسترده ای از فعالیت های تجاری شرکت ادامه پیدا کند. گمان می رود این برنامه باعث صرفه جویی بالغ بر 600 میلیون یورو در این مدت شود.