هیوندای برای 24 هزار و 400 سدان لوکس جنسیس به دلیل احتمال رخنه آب به چراغهای عقب خودرو و بد کار کردن آنها فراخوان داد.
این شرکت در اظهارنامه خود به رگولاتور ایمنی آمریکا اعلام کرد پلمپ ضعیف، عامل مشکل ورود آب در مدل 2015 جنسیس است و اگر آب وارد چراغها شود ممکن است علائم اشتباهی در هنگام پارک، رانندگی یا دور زدن نشان دهد و باعث تصادف شود. با اینهمه این شرکت اعلام کرد گزارش تصادفی در ارتباط با این مشکل دریافت نکرده است.
طبق اعلام این خودروساز کره ای، خودروهای تحت فراخوان در فاصله فوریه سال 2014 تا ژانویه امسال ساخته شده اند.
اگرچه فراخوان برای مدلهای جدید نسبتا متداول است اما فراخوان این مدل که یکی از بهترین مدلهای پیشرفته هیوندای محسوب میشوند مایه شرمساری این شرکت است.
نیسان موتور فراخوان سدان پرفروش آلتیما در آمریکای شمالی را به حدود 878 هزار خودرو افزایش داد. چفت سپر این خودروها ممکن است در جای خودش قرار نگیرد و در هنگام حرکت خودرو باعث باز شدن سپر شود.
این مشکل در مدل سالهای 2013 تا 2015 سدان آلتیما که در فاصله مارس سال 2012 تا دسامبر سال 2014 تولید شدهاند، وجود دارد با اینهمه هنوز علت یا نحوه تعمیر آن ریشه یابی نشده است.
بر اساس گزارش یو اس ای تودی، آلتیما یک چهارم از فروش نیسان در آمریکا را تشکیل میدهد و در دو ماهه اول امسال پس از کمری تویوتا موتور، دومین خودروی پرفروش در بازار آمریکا بوده است.
فراخوان اخیر نیسان شامل 640 هزار خودرو در آمریکا و کانادا بود و به فراخوان اکتبر گذشته برای 238 هزار سدان آلتیما در آمریکای شمالی افزوده شد.
تامین کننده چفت سپر خودروهای نیسان به رگولاتور ایمنی آمریکا اعلام کرده است این قطعات را در اختیار خودروسازان دیگر قرار نداده است.
فیات کرایسلر هم برای حدود 703 هزار شاسی بلند و مینی ون به منظور تعمیر مشکل سوییچ احتراق که ممکن است باعث توقف ناگهانی خودرو شود، فراخوان داد.
این خودروساز هشدار داد سوییچ در دست انداز جاده ممکن است از حالت فعال به خاموش تغییر کند و باعث توقف کار کردن موتور شود که در این صورت فرمان، ترمز و همچنین کیسههای هوا از کار میافتند و خطر تصادف افزایش پیدا میکند.
این فراخوان شامل شاسی بلند داج جورنی و همچنین مینی ونهای کرایسلر تاون و داج کاروان مدل سالهای 2008 تا 2010 میشود.
کرایسلر در اسنادی که به رگولاتور ایمنی آمریکا ارایه کرد، اعلام کرد سوییچهای معیوب را تعویض میکند با اینهمه قطعات جایگزین هنوز تولید نشدهاند و حداقل تا آوریل موجود نخواهند بود.
این مشکل مشابه مشکلی است که جنرال موتورز را وادار کرد سال گذشته برای 2.6 میلیون خودرو فراخوان دهد. تاکنون مرگ 57 نفر و مجروح شدن 104 نفر در ارتباط با سوییچهای احتراق معیوب جنرال موتورز تایید شده است. این خودروساز اذعان کرده که به مدت یک دهه در مورد این مشکل آگاهی داشته اما تا سال گذشته برای فراخوان خودروهای معیوب کاری نکرد.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، رگولاتور ایمنی آمریکا ژوئن سال گذشته پس از مشخص شدن مشکل سوییچهای احتراق جنرال موتورز، تحقیقات از خودروهای کرایسلر را آغاز کرد. این تحقیقات هفته گذشته پس از اینکه کرایسلر موافقت کرد این سوییچها را تعویض کند، بسته شد.
طبق آمار دولتی، خودروسازان سال گذشته برای حدود 64 میلیون خودرو در آمریکا فراخوان دادند که دو برابر رکورد قبلی ثبت شده در سال 2004 بود و در سال 2015 با افزایش فشار رگولاتورها بر خودروسازان به منظور اقدام سریعتر در رفع مشکلات شناسایی شده، ممکن است تعداد بیشتری خودرو فراخوان شوند.
با وجود رکورد بالای فراخوانها در سال 2014، برآورد میشود که 46 میلیون خودرو تا پایان سال گذشته بدون اینکه نواقصشان تعمیر شود در جادههای آمریکا بودند و پنج میلیون از این خودروها به مالک جدیدی واگذار شدند.
منبع: ایسنا