اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در نمایشگاه خودروی ژنو پیش از رونمایی خودروی مفهومی برقی دی بی ایکس، اظهار کرد: این خودروساز اسپورت انگلیسی حدود ۱۵۰ میلیون پوند (۲۳۰ میلیون دلار) برای طراحی این شاسی بلند تامین کرده است.
پالمر گفت: سهامداران اصلی این شرکت با افزایش سرمایه و گسترش مدلهای این شرکت موافقت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد که تولید آینده مدل شاسی بلند ممکن است از معماری چهار چرخ متحرک دایملر استفاده کند که تحت توافق سال ۲۰۱۳، در حال حاضر هم قطعات الکترونیکی و موتورهای وی ۸ را برای استون مارتین تامین میکند.
به گفته مدیرعامل استون، تزریق سرمایه علاوه بر ۵۰۰ میلیون پوندی که پیش از این برای بهسازی مدلهای تولیدی خودروی اسپورت این شرکت اختصاص یافته بود، استون را قادر خواهد کرد به شکل پایدار برای مدلهای جدید هزینه کند.
این شرکت به دلیل مدلهای قدیمی و سرمایه گذاری ضعیف از رونق بازار جهانی خودروهای لوکس جا مانده است و سال گذشته ۴۰۰۰ خودرو فروخت که کمتر از رکورد ۷۳۰۰ خودرو در سال ۲۰۰۷ بود.
استوت از میراث خودروهای اسپورت فاصله گرفته و قصد دارد یک سدان لوکس چهار دره و یک خودروی کراس اوور برای جذب مشتریان جوان، زنان و بازارهای رو به رشد سریع تولید کند.
دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر پیش از این، آمادگی شرکتش برای اشتراک گذاردن معماری شاسی بلند با استون را اعلام کرده بود ولی تمایل این خودروساز گران آلمانی برای افزایش سهم در این برند انگلیسی را رد کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، کراس اوور دو دره ای که در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است، نخستین خودروی برقی و چهار چرخ متحرک استون به شمار میرود که جذابیتهای خودروی اسپورت DB۹ در آن حفظ شده است.
منبع: ایسنا