اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در نمایشگاه خودروی ژنو پیش از رونمایی خودروی مفهومی برقی دی بی ایکس، اظهار کرد: این خودروساز اسپورت انگلیسی حدود 150 میلیون پوند (230 میلیون دلار) برای طراحی این شاسی بلند تامین کرده است.
پالمر گفت: سهامداران اصلی این شرکت با افزایش سرمایه و گسترش مدلهای این شرکت موافقت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد که تولید آینده مدل شاسی بلند ممکن است از معماری چهار چرخ متحرک دایملر استفاده کند که تحت توافق سال 2013، در حال حاضر هم قطعات الکترونیکی و موتورهای وی 8 را برای استون مارتین تامین میکند.
به گفته مدیرعامل استون، تزریق سرمایه علاوه بر 500 میلیون پوندی که پیش از این برای بهسازی مدلهای تولیدی خودروی اسپورت این شرکت اختصاص یافته بود، استون را قادر خواهد کرد به شکل پایدار برای مدلهای جدید هزینه کند.
این شرکت به دلیل مدلهای قدیمی و سرمایه گذاری ضعیف از رونق بازار جهانی خودروهای لوکس جا مانده است و سال گذشته 4000 خودرو فروخت که کمتر از رکورد 7300 خودرو در سال 2007 بود.
استوت از میراث خودروهای اسپورت فاصله گرفته و قصد دارد یک سدان لوکس چهار دره و یک خودروی کراس اوور برای جذب مشتریان جوان، زنان و بازارهای رو به رشد سریع تولید کند.
دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر پیش از این، آمادگی شرکتش برای اشتراک گذاردن معماری شاسی بلند با استون را اعلام کرده بود ولی تمایل این خودروساز گران آلمانی برای افزایش سهم در این برند انگلیسی را رد کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، کراس اوور دو دره ای که در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است، نخستین خودروی برقی و چهار چرخ متحرک استون به شمار میرود که جذابیتهای خودروی اسپورت DB9 در آن حفظ شده است.
منبع: ایسنا