در حال حاضر بازار اندونزی تحت سلطه برندهای ژاپنی قرار دارد و این امر سبب اخراج ۵۰۰ نفر از کارکنان جی ام در این کشور با هدف تمرکز بیشتر آن بر روی خودروهای اسپرت و شاسی بلند شده است.
این در حالی است که هشت دهه پیش جی ام اولین خودروسازی بود که تاسیسات تولیدی را در این کشور افتتاح کرد. اشتفان یاکوبی، مدیر پروژه های جی ام درخارج از امریکا، اروپا و چین گفت: اندونزی حیاط خلوت ژاپنی ها است و از ابتدا تلاش برای رقابت با آن ها در این سطح اشتباه بوده است.
این تصمیم همچنین در راستای تحقق برنامه شورولت در جنوب شرق آسیا و تمرکز آن بر عرضه شاسی بلندهای تماما امریکایی نظیر کاپتیوا و تریل بلیزر اتخاذ شده است.
گفتنی است تاسیسات جی ام در نزدیکی جاکارتا تنها با ۲۵% ظرفیتش فعالیت می کرد و تولید سالانه آن چیزی حدود ۴۰ هزار دستگاه بود.