رونالد کروگر که در اول ژانویه ریاست اینفینیتی را برعهده گرفت، چهارمین مدیری است که این برند در کمتر از یک سال تجربه کرده و چالشهای پیش روی آن در رقابت با بی ام و، آئودی و مرسدس بنز را نشان میدهد.
اینفینیتی از رقیب ژاپنی خود لکسس هم عقبتر است و با رقابت تازه واردانی مانند تسلا موتورز و همچنین خودروسازان لوکس دیگری مانند جگوار و لندروور روبروست.
کارلوس گون، مدیرعامل نیسان، هدف فروش بالایی را برای اینفینیتی در نظر گرفته بود. این خودروساز فروش 500 هزار خودرو را تا سال 2017 هدف گذاری کرده بود اما بعدا این هدف را به سال 2020 موکول کرد. با اینهمه مدیرعامل اینفینیتی حاضر به ارایه هدف فروش بازبینی نشده برای این شرکت نشد.
فروش اینفینیتی سال گذشته 13.5 درصد رشد کرد و به حدود 186 هزار و 200 دستگاه رسید که حدود یک دهم فروش بی ام و بود.
به گفته مدیرعامل اینفینیتی، فرصتهای عظیمی برای اینفینیتی وجود دارد تا به رتبه اول برندهای گران قیمت بازار خودرو دست پیدا کند.
با اینهمه تغییرات مکرر در مدیریت این خودروساز این نگرانی را در میان واسطههای فروش آمریکایی در مورد تعهد نیسان برای تبدیل اینفینیتی به یک برند لوکس بزرگ برانگیخته است.
کروگر اظهار کرد: اینفینیتی از آمریکا که 63 درصد از فروش این خودروساز را تشکیل میدهد به عنوان مدلی برای روابطش با واسطههای فروش جهانی استفاده میکند.
این برند لوکس با چالش ویژه ای در چین روبروست که در آن روند رشد فروش خودروها به دلیل کندی اقتصادی کاهش پیدا کرده با اینهمه این کشور همچنان بزرگترین بازار خودروی لوکس جهان است.
فروش اینفینیتی در چین 75.6 درصد در سال گذشته رشد کرد و به 30 هزار دستگاه رسید اما این رقم بسیار پایینتر از هدف فروش 100 هزار دستگاه تا سال 2018 است.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت تولید سدان Q50L را در چین آغاز کرده و قصد دارد تولید شاسی بلند QX50 را افزایش دهد. این خودروساز مقر مرکزی خود را در سال 2012 از ژاپن به هنگ کنک جابجا کرد تا از میراث ژاپنی خود فاصله بگیرد.
منبع: ایسنا