در شرایطی که بازار خودروهای الکتریکی با سرعت دلخواه خودروسازان پیش نمی رود آن ها راهی جز عرضه محصولات متنوع تر ندارند. در این میان محصولات هیبریدی الکتریکی حد واسط خودروهای احتراقی مرسوم و نمونه های تمام الکتریکی محسوب می شوند که از این مورد می توان به خودروی ولت اشاره کرد.
مهندسین جی ام تلاش کرده اند با تولید نسل دوم ولت و افزایش برد حرکتی آن از 38 به 50 مایل [در حالت الکتریکی] مشتریان بیشتری را جذب کنند. البته بایستی گفت که این محصول جدید 243 پوند نیز سبک تر از نمونه قبلی است که در کنار تغییر برد حرکتی نیازمند روش های کاملا بهینه سازی شده مهندسی می باشد.
در حال حاضر موتور گازوئیلی ولت قابلیت تولید 101 اسب بخار توان را دارد و با هدف کاهش وزن کلی خودرو از جنس آلومینیوم ساخته شده است. همچنین به جای یک موتور الکتریکی بزرگ از سه موتور کوچکتر استفاده شده و اندازه سومی حتی کوچک تر است و وظیفه خنک کردن و روغن کاری قطعات را به عهده دارد. از سویی بسته باتری ساخت شرکت کره ای LG Chem نیز به علاوه برداشتن ظرفیتی بیشتر وزنی کم تر از قبل دارد.
وزن این باتری از 434 به 403 پوند کاهش پیدا کرده و هم اکنون با 10 KW افزایش قدرت توانی 120 کیلو واتی دارد.