این شرکت ژاپنی اخیرا متاثر از بحران ایمنی کیسه های هوای ساخت تاکاتا متحمل ضررهای شدیدی شده است و هم اکنون تصمیم دارد که با برنامه ریزی جامع آثار آن را جبران کند. گفتنی است نسل جدید خودروی فیت (جاز) در کم تر از یک سال گذشته بیش از پنج بار فراخوان شد و همین امر هوندا را بر آن داشت که در این سال هیچ محصول جدیدی را روانه بازار نکند.
یوشیهارو یاما موتو – مهندس ارشد هوندا در بخش توسعه و تحقیقات آن گفت: من فکر می کنم که نیازمند کاهش 20 درصدی گوناگونی محصولات تولیدیمان هستیم چرا که [تولید محصولات بیشتر] بار زیادی را بر مهندسین اعمال کرده و باعث کاهش بهره وری آن ها و به وجود آمدن مشکلات کیفی در خودروها می شود. شرکت های بزرگتری همچون تویوتا نیز چنین تصمیماتی در مواجهه با بحران فراخوان خود اتخاذ کرده اند که باعث ایجاد زمان کافی برای توسعه محصولات و آزمایشات کنترل کیفیت خودروهایشان شده است.