رقیبانی مانند دایملر و نیسان موتور به دنبال یافتن راههایی هستند که به رانندگان در چین امکان دهد بدون استفاده از دست، به برنامههای موبایلی دسترسی داشته باشند.
وی چت با داشتن حدود نیم میلیارد کاربر ماهانه، محبوبترین برنامه چت موبایلی در چین است.
دیوید هوانگ، مهندس ارشد مسئول واحد خدمات ارتباطی آسیا اقیانوسیه فورد به رویترز گفت: مردم میخواهند متصل، مطلع و سرگرم بمانند حتی زمانیکه مشغول رانندگی هستند. این خودروساز سرگرم مذاکره با تنسنت است تا برنامه این شرکت در خودروهای فورد عرضه شود.
در شرایطی که غولهای دنیای فناوری مانند گوگل و اپل درصدد گسترش نفوذ در صنعت خودرو هستند، چین ممکن است خط مقدم نبرد برای داشتن سهم بازار بیشتر شود زیرا مصرف کنندگان چینی که برای اولین بار خودرو میخرند، خواستار استفاده از امکانات ارتباطی و سرگرمی هستند.
فورد میخواهد به رانندگان امکان دهد تلفنشان را با سیستم نرم افزاری خودرو سینک کنند و بتوانند از بعضی از امکانات وی چت که از سوی تنست انتخاب میشوند و از سوی فورد به عنوان یک گزینه ایمن تایید میشوند، با استفاده از فرمانهای صوتی یا استفاده محدود از دکمهها استفاده کنند.
با فراهم کردن استفاده راحت و مطمئن از وی چت و برنامههای موبایلی دیگر برای رانندگان، خودروسازان میتوانند سهم بازارشان در چین را که با کاهش رشد فروش خودرو روبرو شده افزایش دهند.
بسیاری از چینیها از برنامه چت موبایلی وی چت برای تماس تلفنی بویژه هنگام رانندگی استفاده میکنند که ممکن است مانع رانندگی ایمن شود اما اگر سیستم نرم افزار خودرو با وی چت سینک شود در این صورت میتواند به صورت مفیدی مورد استفاده قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، جنرال موتورز و تنسنت در اوت پلتفرمی برای دارندگان خودروهای این شرکت عرضه کردند که به آنها امکان میداد با استفاده از وی چت نزدیکترین نمایندگی خودرو را پیدا کرده یا مکان خودرویشان را به دوستانشان ارسال کنند. خودروسازان دیگری مانند نیسان و دایملر هم درصدد استفاده از این برنامه در خودروهایشان هستند.
منبع: ایسنا