علی علی لو با اشاره به لزوم توجه بیشتر به کیفیت در صنعت خودرو افزود : با وجود اینکه قانون ارتقای کیفیت در مجلس هشتم به تصویب رسید اما متاسفانه چندان به این مساله توجه نشد و اجرایی نگردید.
وی تصریح کرد : البته در راستای کیفیت و ارتقای تولید در صنعت خودرو اقدامات و بهبود هایی توسط خودروسازان صورت گرفته مانند فعال سازی مرکز مطالعات ایران خودرو و سایپا و حرکت به مسیرطرح های جدید ، کاهش هزینه های مالی و همچنین تلاش در جهت رفع مشکلات که همگی نشان از طرح های خوبی است که در ظرف یکی دوسال گذشته در صنعت خودرو صورت گرفته است.
وی افزود :امروز همچنان کیفیت ، مشکلات فنی و کم توجهی به استانداردها در بخش هایی از صنعت خودرو وجود دارد که باید در سال آینده با برنامه ریزی و تلاش بیشتر در جهت رفع آنها اقدام شود.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در ادامه خاطر نشان کرد : باید تحول اساسی در حوزه کیفیت و تولید در صنعت خودرو صورت گیرد.
علی لو با توجه به بحث قیمت خودرو طی یکی دو سال گذشته تصریح کرد : متاسفانه همچنان قیمت خودرو و افزایش آن از مطالب مهم و قابل بحث در صنعت خودرو است در حالی که اعتقادی به افزایش قیمت خودرو و پیشنهاداتی که از سوی انجمن خودروسازان و شرکتها مطرح می شود نیست و به نظر نمی رسد افزایش قیمت خودرو در سال آینده اقدام درست و به حقی در شرایط کنونی باشد.
وی اظهار داشت : امروز نه شورای رقابت در جایگاهی است که تعیین کننده قیمت خودرو باشد و نه باید قیمت خودرو به حاشیه بازار سپرده شود بلکه نظارت بر قیمت خودرو بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید در این شرایط نقش پررنگ تری داشته و بر این امر نظارت داشته باشد.
وی تاکید کرد : در مقطعی در دولت گذشته وظیفه ای را رئیس جمهور وقت بر عهده شورای رقابت گذاشت که این مساله جز ورود غیر قانونی و غیر منطقی به قیمت خودرو ، چیزی دیگری نبود.
وی با اشاره به درخواست مجلس از دولت برای تعیین تکلیف شورای رقابت گفت : باید هر چه سریعتر تکلیف شورای رقابت مشخص شود و باید این شورا به وظایف اصلی خود که همان شکستن انحصار است بپردازد و قطعا مجلس نیز در این راستا این شورا را حمایت خواهد کرد.
نماینده مردم شبستر در خانه ملت تاکید کرد : البته تعیین قیمت خودرو در بازار نیز به جهت نبود بازار واقعی نیز اقدام درستی در شرایط کنونی نیست.
منبع: خبرخودرو