به نظر می رسد چالش های سال 2015 از همین ابتدای سال و در ماه ژانویه آغاز شده است.
به طوریکه میزان فروش خودروهای سواری فولکس واگن در این مدت برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافت. در این ماه فروش خودروهای سواری برند فولکس واگن به 507100 دستگاه رسید که افتی 2.8 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
همچنین در حالی که دو بازار اروپا و چین در سال 2014 در کنار هم فروشی 6.12 میلیون دستگاهی داشتند ولی در ماه ژانویه افتی 1 درصدی را تجربه کردند. به همین دلیل کریستین کلینگر – مدیر فروش فولکس واگن – پیش بینی کرد سال جاری سالی پر چالش برای شرکتش باشد و گفت: «فولکس واگن نیز از بی ثباتی برخی بازارها که در این سال نیز ادامه خواهد داشت در امان نخواهد بود.» اما به نطر می رسد بزرگترین دغدغه اروپا در حال حاضر روسیه باشد.
فولکس واگن در بازار بحران زده اقتصادی این کشور دچار مشکل شده و فروش آن با سقوطی 28 درصدی به 6200 دستگاه رسیده است. لذا این شرکت تصمیم دارد تا حد ممکن ظرف دو سال گذشته از میزان هزینه هایش در این کشور بکاهد.