تاکانوبو ایتو، مدیرعامل هوندا اعلام کرد این احساس وجود دارد که بار سنگینی بر دوش گروه طراحی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هوندا سرگرم طراحی برنامه کسب و کار جدیدی است گفت: این شرکت هدف فروش شش میلیون خودرو را کنار گذاشته است.
ایتو و 12 مدیر دیگر هوندا اکتبر گذشته پس از اینکه این شرکت پنجمین فراخوان برای خودروی هیبریدی فیت را در کمتر از یک سال از زمان عرضه آن اعلام کرد، موافق کردند حقوقشان را کاهش دهند.
مشکلات کیفیت هوندا با فراخوان چند میلیون خودرو به منظور تعویض کیسههای هوای مرگبار تاکاتا طی چند سال گذشته مضاعف شده است.
بادکنندههای کیسه هوای تاکاتا که ممکن است هنگام باز شدن کیسه هوا با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را به داخل خودرو پرتاب کند، خودروسازان را وادار کرده است از سال 2008 برای حدود 25 میلیون خودرو در سراسر جهان فراخوان دهند.
بیش از نیمی از خودروهای فراخوان شده ساخت هوندا بوده اند که سهم کوچکی در تاکاتا دارد و همه کشتههای مربوط به این نقص ایمنی هم در خودروهای هوندا بوده اند. این شرکت ماه گذشته با هشدار نسبت به کاهش سودش اعلام کرد پول بیشتری را برای فراخوانها اختصاص میدهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، هوندا تاکنون از رقیبان تاکاتا شامل داسیل و اتولایو برای فراهم کردن بادکنندههای جایگزین به منظور تعویض قطعات معیوب درخواست کمک کرده است.
منبع: ایسنا