همین اخیرا دولت چین تحقیق گسترده ای را برای روند قیمت گذاری محصولات خودروسازان لوکس آغاز کرد و در حال حاضر به منظور رقابت با آئودی، ب ام و و مرسدس و شکستن قیمت آن ها اقدام به اعطای اجازه به برخی نمایندگی ها جهت واردات خودرو کرده که می توان این اقدام را به نوعی واردات موازی نامید. پکن از هفته آینده برنامه پایلوت جدیدی را در منطقه آزاد شانگهای به اجرا در می آورد که طی آن تعداد تنوع محصولات وارداتی افزایش یافته و گزینه های انتخابی مشتریان افزایش پیدا می کند.
این برنامه ها سبب افزایش نگرانی خودروساران لوکس در چین شده و نه تنها باعث کاهش روند توسعه آن ها در دومین بازار لوکس جهان شده بلکه میزان سوددهیشان را نیز تا سطح قابل توجهی کاهش داده است. سال گذشته میزان فروش خودروهای لوکس در بازار چین با 10% افزایش به 1.6 میلیون دستگاه رسید.