نصرت الله حیدری با اظهار تاسف در رابطه با فرصت های از دست رفته در بحث بنگاه های زود بازده در گذشته، گفت : متاسفانه استان همدان در گذشته از فرصت های مناسبی که در خصوص نوسازی ناوگان ، که در بحث بنگاههای زود بازده وجود داشت ، استفاده نکرد .
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان باری جزو مهمترین برنامه های دردست اجرا است گفت : با توجه به محدودیت های تردد قانونی که برای تعدادی از ناوگان فرسوده ، از جمله منع بارگیری 300 دستگاه کامیون باعمربالای 40 سال در بندرامام و بندر عباس ، اعمال می شود، امیدواریم که مالکین ناوگان فرسوده در این خصوص اقدام به نوسازی کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان در تشریح چگونگی اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده همدان گفت : اعطای تسهیلات بلاعوض 35 میلیون تومانی وتسهیلات بانکی معادل80 درصد قیمت کامیون ، به رانندگانی که قصد نوسازی کامیون خود را دارند و همچنین فرصت استفاده از بند ح ماده 163 برنامه پنجم توسعه که براساس این بند از قانون ، دولت به شرکت های حمل و نقل حق وارد کردن کامیون های خاجی3 سال کارکرد با عوارض گمرکی پایین را در ازای اسقاط هر یک کامیون فرسوده ، داده است .
نصرت الله حیدری در بیان برخی مشکلات در اجرای طرح نوسازی گفت : عملی نشدن تعهدات کارخانجات مربوطه در زمان تعیین شده وعدم اعلام به موقع قیمت اسقاط توسط مسؤلین زیربط و عدم حق انتخاب متقاضیان نوسازی درخصوص انتخاب کامیون مورد نظر برای نوسازی از جمله مشکلات موجود در این زمینه است .
وی در ادامه افزود : تاکنون 30 متقاضی در طرح نوسازی ناوگان باری شرکت کرده اند که با مشکلات ذکر شده برخورد کردند و در حال حاضر هیچیک از متقاضیان از کامیون های چینی ارائه شده استقبال نکرده اند و سیر روند نوسازی فعلا در همین نقطه بی تحرک باقی مانده است و در صورت طولانی شدن این مشکل ، احتمال تغییر در کامیون های ارائه شده است .
منبع: خبرخودرو