ابراهیم نکو افزود : امروز شورای رقابت نباید تابع احساسات و برخی گروههایی که به دنبال منافع خود هستند باشد بلکه این شورا باید در ابتدا به صنعت خودرو بیندیشد که چگونه این صنعت را نجات دهد از سوی دیگر چه استراتژی را در پیش گیرد که صنعت خودرو مشتریان خود را از دست ندهد.
وی تصریح کرد : قطعا افزایش قیمت خودرو بدون اینکه به مشتریان و متقاضیان این کالا فکر شود نمی تواند روشی منطقی باشد مسلما نمی توان در این شرایط محصولی را تولید و عرضه کرد در حالی که مشتری برای آن کالا وجود نداشته باشد.
وی گفت : عرضه و تقاضا قطعا تابع یکدیگر هستند در صورتی که تقاضایی وجود داشته باشد عرضه منطقی است بنابراین چنانچه تقاضایی وجود نداشته باشد عرضه خودرو بی معنی خواهد بود.
نماینده رباط کریم و بهارستان در خانه ملت اظهار داشت : متاسفانه امروز صنعت خودرو تبدیل به کلاف سردرگم و معمایی پیچیده شده که تاکنون ناجی نتوانسته نسخه درمانی برای آن بپیچد .
نکو افزود : برای صنعتی که در حال احتزار و دست و پا زدن است باید نسخه دائمی و بدون عیب و ایرادی برای آن پیچید که هم صنعت خودرو نجات یابد و هم رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته باشد.
وی گفت : اگر بخواهیم بیماری مزمنی را درمان کنیم اکتفا به درمان های موقت موثر نخواهد بود بلکه برای این چنین مشکلات جدی با داروی قطعی تجویز شود.
وی تاکید کرد : شورای رقابت در این شرایط نباید به گونه ای عمل نماید که به طور موقت بخشی از مشکلات صنعت خودرو حل شود و در این راستا قیمت واقعی خودروها نیز بدست نیاید مسلما در این جریان مجددا شاهد افت کیفیت خودروها و یا عدم پویایی لازم در صنعت خودرو خواهیم بود .
وی اظهار داشت : تدبیر اندیشیده شده برای خودرو، تدبیر درستی نیست نباید فراموش شود که خودرو به عنوان ، صنعت مهمی در دنیا مطرح است و امروز به راحتی از دست دادن آن می تواند آثار نامطلوب و زیان باری را متوجه کشور نماید.
منبع: خبرخودرو