برند سوباروی فوجی هوی اینداستریز اعلام کرد به دلیل هزینههای حمل هوایی متحمل هزینه اضافی هفت میلیارد ین (60 میلیون دلار) در ماه شده است.
میتسورو تاکاهاشی، مدیرمالی فوجی هوی اینداستریز در این باره گفت: به نظر میرسید مذاکرات کارگری به خوبی پیش میرود اما روند این مذاکرات در روزهای اخیر به شدت کند شده است.
وی با اشاره به وضعیت مشابه سایر خودروسازان ژاپنی در ادامه افزود: بدون استفاده از حمل هوایی تولید این شرکت در آمریکا تا اواسط فوریه متوقف میشد.
بنادر سواحل غربی آمریکا از اکتبر سال گذشته شاهد تاخیرهای زیادی بودند که به دلیل مذاکرات کارگری طولانی میان کارگران بندر و گروه نماینده صادرکنندگان و اداره کنندگان پایانه بوده است.
نماینده اداره کنندگان ترمینال در این مذاکرات هشدار داد بنادر چند روز تا توقف کامل فعالیت فاصله دارند. مقامات اتحادیه کارگری به نوبه خود احتمال تعطیلی بنادر را کم اهمیت شمرده و اظهار کردند مدیریت بنادر به عنوان یک تاکتیک مذاکره، وضعیت را وخیم جلوه میدهد.
تویوتا موتور که سال گذشته حدود دو میلیون خودرو در آمریکای شمالی ساخت، اضافه کاری در بعضی از کارخانههایش در این منطقه را حذف کرده است. این شرکت در مورد استفاده از حمل هوایی صحبتی به میان نیاورد اما اعلام کرد انتظار ندارد تغییر قابل ملاحظه ای در برنامههای تولیدش اتفاق بیافتد.
اما هوندا موتور و نیسان موتور اعلام کردند برای ارسال بعضی از قطعات خودرو در دسامبر و اواخر ژانویه از حمل هوایی استفاده کرده اند.
شرکت کره ای هیوندای موتورز در حال حاضر انتظار ندارد شاهد تاثیر قابل توجهی بر تولیدش باشد زیرا مسیرهای ارسال قطعات بیشتر و متنوعی را اضافه کرده است. این شرکت از بنادر شرقی آمریکا بیش از بنادر غربی برای تامین قطعات مورد نیاز کارخانه اش استفاده میکند.
بر اساس گزارش رویترز، آخرین بار در سال 2002 مذاکرات قرارداد کارگران بندر منجر به تعطیلی بنادر سواحل غربی آمریکا شد و تعطیلی 10 روزه این بنادر با حکم دادگاه که به تقاضای دولت صادر شد، پایان گرفت.
منبع: ایسنا