میثم مظفر در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان تاکسیرانی و شرکت سایپا در مورد دلیل عدم ورود تیبا به ناوگان تاکسیرانی اظهارداشت: شرکت سایپا پیشنهاد ورود تیبا به ناوگان تاکسیرانی را به شورای عالی ترافیک ارائه کرد ولی این شورا مجوزی برای شماره گذاری تیبا صادر نکرده است.
وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک، برای ورود یک خودرو به ناوگان تاکسیرانی باید استانداردهای خاصی رعایت شود که در مورد تیبا این استانداردها عملی نشده است.
مظفر ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک تا زمانی که استانداردهای معین برای شمارهگذاری یک خودرو رعایت نشود امکان ورود به آن به ناوگان تاکسیرانی وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی ترافیک در مورد ورود تیبا به ناوگان تاکسیرانی مطالعه فنی انجام داده اما با توجه به اینکه این خودرو دارای استاندارد یورو 5 نیست در نتیجه نتوانسته مجوز شورای عالی ترافیک برای ورود به ناوگان تاکسیرانی را دریافت کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه با اشاره به اختلاف ایرانخودرو و ستاد حمل و نقل سوخت در مورد بدهی معوق مربوط به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهارداشت: این مسئله باعث شده نوسازی ناوگان تاکسیرانی با کندی روبرو شود اما این اقدام متوقف نشده و تا امروز 3200 دستگاه سمند EF7 جایگزین خودروهای فرسوده شده است.
به گفته وی در حال حاضر تاکسیرانان میتوانند با کمتر از 5 میلیون تومان پرداخت نقدی و با استفاده از 20 میلیون تومان وام با سود 15 درصد و با پرداخت 5 ساله برای نوسازی خودروی خود اقدام کنند.
منبع: فارس