میثم مظفر در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان تاکسیرانی تهران اظهار کرد: در سال جاری پس از سالها توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، بیش از 3200 خودروی ای اف سون جایگزین تاکسیهای فرسوده شد که البته این تعداد تا پایان سال به 4000 دستگاه افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه با این کار سالانه بیش از 12 میلیون لیتر مصرف سوخت کاهش مییابد، خاطر نشان کرد: تولید ذرات آلاینده نیز بیش از هشت تن کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل تاکسیرانی تهران ادامه داد: برای نوسازی تاکسیهای فرسوده 20 میلیون تومان وام با بهره 15 درصد در اختیار تاکسیرانان قرار میگیرند اخیرا با بانک شهر برای اعطای وام به 2000 خودروی فرسوده تفاهم کردهایم که میتواند برای جایگزینی خودروهای سایپا مورد استفاده قرار گیرد.
مظفر افزود: سازمان تاکسیرانی به دنبال واردات خودروهای هیبریدی است، زیرا این خودروها باعث کاهش آلایندگی میشوند.
وی با بیان اینکه امیدواریم سایپا در تولید تاکسی با تکنولوژی هیبرید باشد، گفت: تعهد میکنیم به ازای هر خوردوی فیبریدی حداقل 60 میلیون تومان وام با بهره 15 درصد از طریق بانک شهر در اختیار خریداران قرار دهیم.
مدیر عامل تاکسیرانی تهران ادامه داد: شورای عالی ترافیک استاندارد یورو5 را جزو استانداردهای اجباری خودروهای تاکسی قرار داده است، بنابراین تاکسیرانی باید به سمت استفاده از این خودروها حرکت کند.
مظفر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تاکسیرانی در گذشته تصمیم داشت از خودروهای چینی با کیفیت پایین در سیستم حملونقل عمومی استفاده کند، ولی چرا همچنان به دنبال آن هستیم؟ اظهار کرد: ما به دنبال استفاده از تکنولوژی هیبرید در ناوگان تاکسیرانی هستیم. در این زمینه سرمایهگذاران مختلف پیشنهاداتی را ارائه کردند که در حال بررسی آنها هستیم.
95 درصد از محصولات داخلیسازی هستند
مدیر عامل خودروسازی سایپا گفت: بیش از 95 درصد محصولات این شرکت با درصد بالای ساخت داخل تولید میشوند.
سعید مدنی هم در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان تاکسیرانی تهران اظهار کرد: محصولات جدیدی که در آینده تولید خواهند شد درصد ساخت داخل بالایی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تولید پراید به تدریج در حال کاهش بوده و تیبا جایگزین آن میشود، خاطر نشان کرد: از اسفندماه امسال پیشفروش خودروی 232 پلت فرم x200 آغاز خواهد شد.
مدیر عامل خودروسازی سایپا ادامه داد: بخش عمدهای از صادرات سایپا در ناوگان تاکسیرانی کشورهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. البته این شرکت در داخل مبذول و در خارج محبوب است.
وی افزود: در ونزوئلا پراید به عنوان یک خودروی کممصرف با قطعات یدکی ارزان معروف است. به گونهای که در این کشور و کشورهای دیگر پراید از خودروهای اصلی تاکسیرانی است.
مدنی با بیان اینکه در ایران ما شرایط خاصی داریم، خاطر نشان کرد: کجای دنیا با تولیدات داخلی اینگونه برخورد میشود که ما با آن برخورد میکنیم.
مدیر عامل خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: در حال مذاکره با مراجع ذیربط برای کسب مجوز ورود به خودروهای جدید تولیدی به ناوگان حملونقل عمومی کشور هستیم.
منبع: ایسنا