برند اوسترلوه، نماینده کارگری ارشد فولکس واگن در مقر این خودروساز در ولفسبرگ آلمان گفت: با اندکی تلاش بیشتر میتوان به راحتی بهره وری بیشتری داشت.
وی بدون توضیح بیشتر گفت: در سراسر این گروه که چندین برند دارد پتانسیل صرفهجویی بیشتری وجود دارد.
فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در ژوییه اعلام کرد قصد دارد در برند فولکس واگن تا سال 2017 پنج میلیارد یورو در هزینهها صرفه جویی کند تا از نظر سودآوری فاصلهاش با رقیبانی مانند تویوتا کمتر شود.
این واحد سرگرم کار روی مدل جدیدی از خودروی ضررده سالن فیتون است که به گفته تحلیلگران، خلاف حرکت اخیر این شرکت برای صرفهجویی است.
اوسترلوه از مدیریت فولکس واگن خواست تکثر مدلها و قطعات در برند فولکس واگن را محدود کرده و حاشیه سود این بخش را از کمتر از سه درصد کنونی به حداقل شش درصد تا سال 2018 افزایش دهند.
وی که یکی از اعضای هیات نظارتی 20 نفره فولکس واگن را تشکیل میدهد، همچنین اظهار کرد: آندراس رنچلر رییس جدید واحد کامیونهای این شرکت در راستای اقدام برای یکپارچه کردن واحدهای کامیون مختلف فولکس واگن شامل MAN و اسکانیا باید نیاز به خریدهای جدید را مورد لحاظ قرار دهد.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن بدنبال ایجاد یک شرکت هلدینگ جداگانه برای یکپارچه کردن بهتر برندهای MAN و اسکانیا است.
از سال 2007 که وینترکورن مدیرعامل فولکس واگن شد، این گروه برندهای پورشه، اسکانیا، MAN و دوکاتی را اضافه کرد و تعداد کارخانههایش در سراسر جهان را دو برابر کرده و به 107 کارخانه رساند.
تحت ریاست وینترکورن، فولکس واگن برای پیش افتادن از تویوتا موتور به عنوان بزرگترین خودروساز جهان تا سه سال آینده به رشد متمرکز شده است.
این خودروساز با کمک تقاضای خوب در چین و افزایش فروش مدلهای آئودی و پورشه، برای نخستین بار در سال 2014 به رکورد فروش بیش از 10 میلیون خودرو رسید و این موفقیت چهار سال زودتر از زمان برنامه ریزی شده اتفاق افتاد.
منبع: ایسنا