روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی به رویترز گفت: تقاضا در اروپا که آئودی 44 درصد از خودروهایش را سال گذشته فروخت، ثابت بود و دورنمای بازار چین که در آن برخی از خودروسازان به دلیل کندی رشد اقتصادی با کاهش تقاضا روبرو شدهاند، مثبت است.
آئودی موتور سود فولکس واگن است که بزرگترین خودروساز اروپاست و هدف فروش آئودی، بخش مهمی از برنامه شرکت مادر این خودروساز برای پیشی گرفتن از تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان است.
مدیرعامل آئودی در مصاحبه با رویترز گفت: این برنامه زودتر از سال 2020 به هدف فروش دو میلیون خودرو خواهد رسید.
اگرچه ب ام و در سال 2014 برای دهمین سال متوالی عنوان پرفروشترین خودروساز لوکس جهان را حفظ کرد اما آئودی و مرسدس بنز فاصله با رقیبشان را کم کردهاند و در تلاشند تا پیش از پایان دهه بی ام و را کنار بزنند.
فروش جهانی آئودی سال گذشته 11 درصد افزایش یافت و به 1.74 میلیون خودرو رسید و میزان فروش این خودروساز در چهار سال از پنج سال گذشته رشد دو رقمی داشته است.
مدیرعامل آئودی گفت بهسازی مدل پرفروش سالن A4، شاسی بلند Q7 و خودروی اسپورت R8، به تقاضا برای خودروهای این برند در سال 2015 کمک خواهد کرد.
آئودی برای حضور بیشتر در بازار پررونق شاسی بلند، مدل جدید Q1 را از سال 2016 میسازد و قصد دارد مدل Q8 را پیش از سال 2020 عرضه کند.
استادلر با اشاره به سفارشهای خوبی که آئودی در اواخر سال 2014 دریافت کرد، گفت: فروش در ژانویه و فوریه کاهش فروش در روسیه، ژاپن و آمریکای شمالی را جبران خواهد کرد. همچنین تقاضا در چین که مقصد یک سوم از خودروهای این برند است در سطح بالایی باقی مانده و پیش بینی میشود حجم فروش در این کشور پس از رشد 6.9 درصدی در سال گذشته، حداکثر 9 درصد در سال 2015 افزایش پیدا کند.
استادلر همچنین گفت: خودروی مفهومی شاسی بلند یوروس که توسط لامبورگینی، زیرمجموعه ایتالیایی این شرکت رونمایی شده است، تاخیر بیشتری خواهد داشت. تقریبا سه سال پس از اینکه لامبورگینی این مدل را در چین رونمایی کرد، تولید آن همچنان در انتظار موافقت هیات مدیره فولکس واگن است که استادلر در میان اعضای آن قرار دارد.
منبع: ایسنا