انجمن فروشندگان خودروی چین در بیانیهای اعلام کرد که این خودروساز آلمانی و توزیع کنندگانش راههایی را برای گذران شرایط دشوار کنونی بازار یافتهاند.
فروشندگان چینی به دنبال گسترش سریع شبکههای فروش و محدودیت مالکیت خودرو در شهرهای چین که به سود آنها لطمه زد، خواستار پشتیبانی مالی و اهداف فروش پایینتر از سوی خودروسازان شده اند.
طبق نظرسنجی اتاق بازرگانی فروشندگان چینی، فروشندگان برند آکورد هوندا کمترین سطح رضایت و آئودی فولکس واگن بالاترین سطح رضایت را دارند. همچنین شمار خودروهایی که با ضرر فروخته میشوند افزایش یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، خودروسازان خارجی در سال 2014 به اهداف فروش خود در چین پایبند مانده و طبق برنامه به فروشندگان چینی خودرو فروختند اما این فروشندگان به دلیل نصف شدن فروش خودرو در سال گذشته، اقدام به کاهش قیمتهای خرده فروشی کرده و متحمل ضرر شدند که باعث شد صدای اعتراض آنها بلند شود و خواستار تعیین اهداف فروش پایینتری شوند.
منبع: ایسنا