گروسی افزود : برای افزایش رقابت پذیری باید تعرفه واردات خودرو سالیانه چند درصد کاهش یابد و درست نیست که ما بوسیله تعرفه خودروسازان را حفظ کنیم بلکه خودروساز باید مطمئن باشد که اگر تعرفه نباشد نیز می تواند رقابت کند .
وی افزود : در قانون ارتقاء سطح کیفیت خودرو بحث تعرفه در اختیار دولت قرار داده شد به شرط آن که سالیانه 4 الی 5 درصد آن را کاهش دهد ، نه اینکه تعرفه افزایش یابد .
گروسی اظهار داشت : در بحثی که بر سر رقابت پذیری با خودروهای خارجی مطرح بود ، انتظار داریم در تمام محصولات تولیدی این گونه عمل کنیم ، به این معنی که چنانچه قرار شود یک روز جزئی از تجارت جهانی WTO شویم آمادگی لازم برای عضویت را دارا بوده و حداقل تعرفه ای همسان با آن ها داشته باشیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت : در این راستا در قانون چند درصد کاهش سالانه پیش بینی شده بود به طوری که به تعرفه های معقول کشورهای دیگر نزدیک شویم .
وی افزود : چنانچه دولت قصد افزایش درآمد و تولید را داشته باشد به غیر از خودرو باید عوارض واردات ماشین آلات خط تولید را به صفر برساند و لازم است افرادی که اقدام به راه اندازی خط تولید و واردات ماشین آلات می کنند مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
گروسی خاطرنشان کرد : برای حفظ رقابت جهانی ، باید تعرفه معقولی داشته باشیم اما در بحث خودروهای داخلی ، چنانچه برای استفاده از فن آوری های نوین ، با واردات ماشین آلات پیشرفته ، می توان کیفیت خودرو را افزایش داد ، لازم است در واردات برخی ماشین آلات تعرفه نداشته باشیم .
وی در خاتمه اظهار داشت : وقتی خودروسازان و قطعه سازان بخواهند خط تولید را تقویت کنند و در صدد واردات ماشین آلات روز دنیا و در پی کسب کیفیت برتر باشند باید از آنها حمایت شود تا تولید و کیفیت محصولات داخلی ارتقاء یابد .
منبع: خبرخودرو