مدیر تحقیقات و توسعه پورشه، Wolfgang Hatz گفت: "RS باید به اوج برسد. 991 GT3 همه را غافلگیر کرد چرا که کاملا مناسب استفاده روزانه است؛ GT3 RS باید فوق العاده تر باشد."
وی اظهار داشت GT3 RS به موتور کاملا جدید شش خطی دمش طبیعی مجهز خواهد شد. این موتور به تدریج به عنوان پایه خط تولید موتورهای توربوشارژ به کار می رود که به زودی در تمام طیف 911 به جز مدل های GT3 ارائه می شود.
بر خلاف 911 GT3 که صرفا اتوماتیک است، یک گیربکس دستی برای GT3 RS در نظر گرفته شده است البته Hatz فعلا اعلام کرده که این خودرو با گیربکس اتوماتیک PDK هفت سرعته عرضه می شود.