این چند منظوره که بر اساس ساختار UKL دیفرانسیل جلوی به کار رفته در سری 2 اکتیو تورر ساخته شده دارای صندلی های ردیف سوم است.
طراحی این چندمنظوره تا پایان درهای عقب شبیه به پنج سرنشینه اکتیو تورر است. ستون C این خودرو به طور قابل توجهی توسعه یافته و به صندوق عقبی ختم می شود که مجددا طراحی مشابه سری 2 اکتیو تورر دارد.
مهندسان با پلتفرم دیفرانسیل جلو و موتور متقاطع نصب شده توانسته اند فضای داخلی بیش تری در خانواده سری 2 ایجاد کنند.
نیروی این چندمنظوره از طیف موتورهای 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی و دیزلی و 2.0 لیتری چهار سیلندر تامین می شود. این موتورها به گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته متصل خواهند بود.
در حال حاضر اکتیو تورر هفت سرنشینه هیچ رقیبی از مرسدس بنز، آئودی، ولوو یا جگوار لند روور ندارد.