دکتر جلیلی افزود : با تغییر در قیمت حامل های انرژی ، بخشی از فعالیت تولید کنندگان دچار تغییر می شود و در این راستا با افزایش قیمت در نهاده ها به اجبار افزایش قیمت تمام شده در محصولات را شاهد خواهیم بود .
وی تصریح کرد : چنانچه مجلس رویکرد کمک به تولید را در جهت پرداخت تسهیلات یارانه ای در نظر بگیرد باید پرداخت این تسهیلات به گونه ای باشد که در زمینه قیمت تمام شده اثر گذار و منجر به کاهش قیمت محصولات تولیدی گردد هر چند که این رویه مخالفانی نیز دارد و آنها معتقد به پرداخت یارانه به گروه مصرف کننده هستند .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ذکر دلایل خود برای مخالفت با ارائه یارانه به مصرف کننده پرداخت و بیان کرد : نظر این کمیسیون پرداخت یارانه به تولید کنندگان برای ایجاد بازار کار و سرعت در چرخه تولید و همچنین عرضه محصول با قیمت مناسب تر در سطح بازار برای مصرف کنندگان است و باید به این نکته توجه نمود که در فرآیند تولید بخش های مختلفی دخیل هستند و اگر بتوانیم از دوباره کاری ها در تولید و نگرش بهره ورانه را مد نظر قرار دهیم قادر به اثر بخشی در قیمت نهایی تولیدات هستیم .
جلیلی در پایان با تأکید بر عدم خالت دولت در قیمت گذاری خودرو خاطر نشان کرد : دولت نباید در حوزه قیمت گذاری خودرو ورود کند و مبنای آن باید براساس قیمت تمام شده محصول باشد و تاکنون دخا لت های بی مورد در این حوزه فقط باعث آشفتگی بیشتر بازار و سردرگمی خریدار شده است .
منبع: خبرخودرو