تولید نیسان پاترول از سال 1951 میلادی آغازشده و هنوز در ژاپن ادامه دارد، خودرویی که در همان ابتدا جهت مقاصد نظامی کشور سازنده شکل گرفت و رفته رفته با آپشنهای متفاوت برای استفاده عموم به تولید رسید و تا به امروز در 6 نسل تولید شده است. ورود این اتومبیل به کشورمان به اوایل دهه 60 شمسی باز میگردد و تولید آن در کشور از سال 1364 آغاز گشت. اتومبیلی که مردم به زودی با آن ارتباط برقرار کردند و بازار خوبی را به خود اختصاص داد، این خودرو در اوایل دهه 70 با آپشنهایی چون سپرها و رینگهای زیباتر، کولر و فرمان نرمتر، زاپاس بند عقب و ... عرضه شد. ساخت پاترول در کشور در سال 1382 بهدلیل عدم بهرهمند بودن از سامانه انژکتور و مصرف سوخت بالا متوقف شد و در مجموع بیش از 60 هزار دستگاه نیسان پاترول در کشور تولید گردید. پاترول با اینکه طرفدار داشت اما سواری آنچنان خوبی نداشت و کوبنده و خشک بود. اما جوانان پس از اینکه تب آفرود در کشور به راه افتاد سراغ همین یار قدیمی رفتند و شروع به تجهیز و تغییر و آماده سازی مدل های موجود کردند. اتومبیلی که تصاویر آن را مشاهده میکنید نیسان پاترول 1371 با کارکرد 84 هزار کیلومتر و دارای پیشرانه 6 سیلندر و یکی از مجهزترین نمونههای پاترول در کشور است.
عکس امیر حسین پورسینا
گزارش کامل این مقاله را در مجله ماشین شماره 385 بهمن ماه مطالعه فرمایید.