نسل جدید مرسدس کلاس S نه فقط در زمینه تعداد فروش، بلکه در زمینه سرعت ارائه به بازارهای مختلف نیز تاریخساز شده، طوری که طی مدت کمتر از 12 هفته یا 3 ماه کلاس S جدید توانست به بازارهای اصلی فروش یعنی آلمان (تا پایان جولای 2013)، چین (تا پایان سپتامبر 2013) و آمریکا (تا اواسط اکتبر 2013) راه پیدا کند.
بنا به گفته یکی از مدیران بخش فروش و بازاریابی مرسدس، دلایل چنین موفقیت بینظیری عبارت بودند از: بالاترین کیفیت ساخت، راندمانی استثنایی، مجموعهای از نوآوریها در زمینه سیستمهای کمکی و ایمنی و بالاخره برآورده کردن بسیاری از انتظارات بالای مشتریان و خریداران در پایان سپتامبر 2014 موفق شدیم با ارائه دو مدل جدید S کلاس کوپه و S500 Plug-In Hybrid طیف خودروهای لوکس خود را گسترش دهیم.
تعداد فروش انواع مدلهای کلاس S از ابتدای سال 2014 تا تاریخ اکتبر (یعنی حدود 9 ماه) به رقم 75 هزار و 391 دستگاه رسید یعنی بیش از دو برابر تعداد فروش در همین دوره زمانی در سال قبل از آن و بیش از تمامی مرسدسهای کلاس S فروخته شده در تمام دوره زمانی سالهای 2012 و 2013. به غیر از آن فقط در ماه سپتامبر تعداد فروش این خودروی سدان لوکس معادل 9501 دستگاه بوده است.