یکی از مقامات ارشد نظارت کننده بر ایمنی خودروها روند تعمیر این خودروها را اسفناک خواند و از مدیران این شرکت خواست برای مطلع کردن دارندگان مدلهای جیپ لیبرتی و گراند چروکی تلاش بیشتری کنند. باک این خودروها در صورتیکه خودرویی از عقب با آنها برخورد کند منفجر خواهد شد.
طبق گزارش مرکز ایمنی، از ژوئن سال 2013 که خودروهای جیپ تحت فراخوان قرار گرفتند، حداقل شش نفر از جمله یک زن باردار در پنج تصادف کشته شده اند.
شرکت FCA US یا گروه کرایسلر سابق که زیرمجموعه فیات کرایسلر اتوموبیل و مالک برند جیپ است، با توجه به چالش یافتن صاحبان خودروهایی که بین هفت تا 20 ساله هستند و در بسیاری از موارد به نفر دوم یا سوم فروخته شدهاند، با سرعت ممکن برای تعمیر آنها تلاش میکند. این شرکت در عین حال اعلام کرده این خودروها از استانداردهای حفاظت در تصادف برخوردار هستند اما شدت تصادفات عامل تاثیرگذاری در بر جای گذاشتن تلفات بوده است.
نماینده شرکت FCA ماه گذشته در واشنگتن به رگولاتورهای آمریکایی اعلام کرد تلاشهایش را برای شناسایی خودروهای معیوب و تماس با مالکان آنها دو برابر کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فراخوان جیپ توجه کمتری را به خود جلب کرده زیرا رگولاتورها و سیاستمداران معطوف واکنش دیر جنرال موتورز به سوییچ احتراق معیوب مرگبار بودهاند. علاوه بر شش مورد مرگ اخیر، رگولاتورها 56 کشته در 38 تصادف خودروهای جیپ لیبرتی در فاصله سال 2002 تا 2007 و جیپ گراند چروکی در فاصله سال 1993 تا 1998 را شناسایی کردهاند. در حالیکه تاکنون تنها چهار کشته مربوط به کیسههای هوای معیوب تاکاتا در آمریکا تایید شده اند.
پس از هر فراخوان خودروسازان هر سه ماه باید به رگولاتورها در مورد تعداد خودروهای تعمیر شده گزارش دهند. مقامات ایمنی از اینکه FCA تنها سه درصد از 1.56 میلیون دستگاه خودرو را در شش ماه گذشته تعمیر کرده متعجب شدهاند. این پایینترین نرخ در میان فراخوانهای حدود یک میلیون خودرو در پنج سال گذشته بوده است.