سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه به مرگ تدریجی شهروندان به دلیل تولید و استفاده روز افزون موتورسیکلت های بنزینی و آلودگی ناشی از تردد آن ها اشاره داشت و افزود : مقصران اصلی حوداث این چنینی سازندگان این دسته از وسایل نقلیه بی کیفیت و مدیران شهری بوده اند اما شهرداری تهران درصدد بهبود وضعیت کیفی هوای شهر است .
وی احتراق ناقص موتورسیکلت های بنزینی و تولید ذرات معلق کم تر از 2.5میکرون را دلیل اصلی تهدید سلامت شهروندان دانست و در ادامه بیان کرد : با ورود موتورسیکلت های برقی به حوزه حمل ونقل شهری از آلودگی های این چنینی و آلودگی های صوتی و اجرای حرکات نمایشی و بی انضباطی در سطح شهر جلوگیری به عمل می آید و همچنین به دلیل آمار بالای کشته های ناشی از تصادفات رانندگی با موتورسیکلت های بنزینی ، عزم مدیریت شهری در دوره آقای قالیباف مبنی بر رواج استفاده از موتورسیکلت های برقی است.
معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به تجربه موفق در راستای ورود اتوبوس های بی آر تی به حوزه حمل ونقل شهری تهران اشاره داشت و در ادامه افزود : در ابتدای اجرای این طرح نیز با مشکلات زیادی روبه رو بودیم اما با تدابیر صورت گرفته با موفقیت و استقبال عموم در این زمینه مواجه شدیم و امید است با ایجاد زیر ساخت ها ، فرهنگ سازی و تسهیلات لازم در طرح ورود موتورسیکلت های برقی با استقبال عموم مواجه شویم .
تشکری هاشمی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای متقاضیان جایگزینی موتورسیکلت های بنزینی با برقی گفت : امتیازات ویژه ای از جمله ایجاد پارکینگ در ایستگاه های مترو و سایر موارد رفاهی برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده و اصرار شهرداری مبنی بر اسقاط موتورسیکلت های بی کیفیت بنزینی نیست و انتخاب این امر به دست خود مصرف کنندگان است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : تعداد زیادی از شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در طرح ورود موتورسیکلت های برقی اعلام آمادگی داشته اند واجرای این طرح در3 ماه آینده دور از انتظار نخواهد بود و هدف شهردای تهران حمایت از صنعت گر و مصرف کننده و ایجاد تسهیلات لازم برای متقاضیان است و این سازمان به دنبال مذاکره با شرکت های خاص نیست و همچنین اجازه ورود محصولات بی کیفیت چینی را نخواهیم داد و ورود هر نوع محصول مستلزم تأیید پلیس ، وزارت صنایع و معادن و محیط زیست و سایر سازمان های ذیربط است .
منبع: خبرخودرو