رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عدم بهره وری مطلوب صنایع خودروساز کشور با بیان این مطلب اظهارداشت: بزرگترین چالش خودروسازان، افزایش سرمایه های نقدی است که این مسئله به راحتی با فروش سرمایه های غیرنقدی واحدهای خودروسازی، امکان پذیر است.
وی ادامه داد: اما از سوی دیگر خودروسازان ما باید قبول کنند که سطح دانش فنی بومی در زمینه خودرو در سطح مطلوبی نیست.
رئیس گروه پارلمانی ایران -روسیه درخصوص همین موضوع اذعان کرد: خودروسازان کشور باید ضعف خود را قبول کنند و با مشارکت با سایر خودروسازان خارجی درصدد سرمایه گذاری های مشترک و انتقال دانش فنی خود باشند.
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس افزود: اگر مشکلاتی که در بخش مدیریت منابع مالی خودروسازان ارتقاء پیدا نکند و از سوی دیگر در بحث های بازاریابی نیز موفق نشوند، خودروسازی بیش از پیش متضرر خواهد شد ؛ خودروسازان داخلی، باید با خودروساز خارجی صاحب برند با نام نشان تجاری معروف، مشارکت و همکاری های خود را آغاز کند تا به نوعی رکود امروز خودروسازی، برطرف شود.
عضو ناظر در هیات واگذاری بنگاههای دولتی درباره ورود شرکت های خودروساز برتر دنیا به داخل کشور، تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه گذارانی برای ورود به عرصه خودروی کشور وجود دارد که نام و نشان تجاری معروفی هم دارند که اگر فضا برای ورود این شرکت ها فراهم گردد شاهد انتقال دانش فنی به داخل کشور نیز می شویم.
عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصریح کرد: اما متاسفانه فضا و زمینه ورود شرکت های برند دنیا، حتی توسط خود شرکت های خودروسازی نیز میسر نمی شود و آنها نیز چندان تمایلی به افزایش سطح کیفی محصولات خود ندارند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس درباره شرایط روز اقتصاد کشور نیز گفت: در حال حاضر، اقتصاد پس از عبور اولیه خود از خروج اولیه رکود، نیاز دارد تا این رونق را به سایر بخشهای تولیدی منتقل سازد تا بورس، بانک، بودجه بتوانند نقش کارسازی را در انتقال این رونق به سایر بخشهای تولیدی، کشاورزی، صنعتی و معدنی کشور ایفا کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اولویت ها در حوزه های صنعت و تولید می گردد و اگر از این دو بخش کامل و جامع حمایت شود، تورم و رکود با ایجاد اشتغال از بین خواهد رفت و بخش زیادی از مشکلات خودکار مرتفع میشود.
منبع: موج