محسن طاق دار از فعالیت بیش از 20 هزار دستگاه وانت بار و 500 واحد صنفی تحت نظارت اتحادیه خبر داد و در ادامه افزود : به طور میانگین حدود 40 هزار وانت بار و هزار واحد صنفی فاقد جواز پیک موتوری در سطح شهر تهران فعال هستند و با توجه به آمار و ارقام موجود حدود 30 درصد وانت بارهای شهر تهران فرسوده و نیازمند نوسازی است و در این راستا تسهیلات خاصی با کمک مسئولین ستاد سوخت و اعضای اتحادیه تاکسی بار و پیک موتوری برای رانندگان متقاضی طرح نوسازی در نظر گرفته شده است .
وی در زمینه افزایش سهمیه سوخت اختصاصی به وانت بار ها و پیک های موتوری تصریح کرد : بیش از 5 میلیون و پانصد هزار تن بار در سطح شهر تهران توسط وانت بارهای این اتحایه جابه جا می شود و همچنین بیش از 200 هزار سفر درون شهری توسط پیک های موتوری صورت می پذیرد در حالی که متأسفانه هیچ گونه افزایش تسهیلاتی در زمینه سوخت برای این بخش ها در نظر گرفته نشده است .
طاق دار افزود : با آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی را در کرایه تاکسی بار و پیک موتوری داشته ایم و سعی اتحادیه مبنی بر افزایش قیمت در شیب ملایم بوده و در حال حاضر تسهیلات ارائه شده از سوی اتحادیه به رانندگان فعال در این حوزه ها شامل بیمه رانندگان و آرم طرح ترافیک است .
رئیس اتحادیه تاکسی بار و پیک موتوری از سازمان مالیاتی کشور به دلیل بخشش مالیاتی فعالان این حوزه تشکر کرد و در پایان خاطر نشان کرد : درخواست ما از دولت برای حذف دلالان و انجام سریع و آسان طرح نوسازی وانت ها ، واگذاری اجرای کار به اتحادیه و همچنین کاهش هزینه های معاینه فنی برای این قشر خاص است .