یین مینگ شان (YIN MING SHAN)، با بیان این مطلب گفت: ما به دنبال حفظ موقعیت برتر و موفق خود در ایران هستیم و افق استراتژیک و محوریت مدیریت منابع خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده ایم.
وی اظهار داشت: افزون بر 10 سال از صادرات خودروهای سواری لیفان به بازارهای مختلف صادراتی می گذرد و ایران یکی از مهمترین همکاران ما در زمینه تولید و عرضه خودرو در این سال ها بوده است.
مینگ شان، ادامه داد: مطالعات دامنه دار ما بر روی مصرف کنندگان ایرانی حاکی از تمایل ایرانیان به داشتن خودرویی با قدرت موتور بالا می باشد، در حالیکه در نقطه مقابل مصرف کنندگان چینی خودروهای با حجم موتور پایین و کم مصرف را ترجیح می دهند.
رئیس و مالک گروه صنعتی لیفان، در خصوص سرمایه گذاری بیشتر در ایران و مهمترین مشکلات در مسیر سرمایه گذاری در صنعت خودرو کشورمان، بیان کرد: گروه صنعتی لیفان به دنبال ایجاد موازنه تجاری با شریک تجاری خود در ایران است، تاجایی که معتقدیم در برابر صادرات خودرو از چین، باید زمینه واردات محصول از ایران فراهم شود. وی مهمترین مشکل در مسیر سرمایه گذاری در ایران را موضوع نقل و انتقال پول دانست و از پیشنهاد این گروه صنعتی به کرمان موتور برای معرفی شرکت های صادرکننده ایرانی به منظور ایجاد موازنه تجاری خبر داد.
آقای یین، با ابراز علاقه نسبت به انتقال دانش فنی طراحی و تولید قطعات و افزایش عمق ساخت داخل خودروهای سواری لیفان در ایران، افزود: هر دو طرف ایرانی و چینی در مورد افزایش داخلی سازی قطعات مورد استفاده در مونتاژ خودروهای سواری لیفان توافق دارند، زیرا این اقدام علاوه بر کاهش زمان تولید، منجر به افزایش تولید نیز خواهد شد و در همین راستا به تازگی از شش شرکت قطعه ساز ایرانی بازدید داشته ایم و باید بگوییم که شرکت های ایرانی از نظر توان نیروی انسانی و زیرساخت از آمادگی لازم برای رقابت در عرصه جهانی برخوردار می باشند. وی یکی از اهداف نهایی مشارکت با طرف ایرانی را به کارگیری سرمایه و فناوری چین در کنار منابع تولید ایرانی دانست.
وی، با اظهار خرسندی از پیشرفت های ایران در مذاکره با غرب تأکید کرد: با نهایی شدن توافق هسته ای رقبای جدیدی وارد بازار خودروی ایران خواهند شد، اما این موضوع نگران کننده ای برای ما نخواهد بود چرا که معتقدیم در صورت هوشیاری و استفاده از فرصت ها، تشدید رقابت می تواند زمینه ساز کسب موفقیت های بزرگتری شود.
رئیس گروه صنعتی لیفان، از تثبیت نرخ ارز و تسهیل تجارت با ایران به عنوان مهمترین فواید توافق هسته ای یاد کرد و افزود: رقابت لیفان با نام های تجاری غربی در بازار خودروی ایران در آینده نزدیک تعجب آور نخواهد بود و در تمامی بازارهای صادراتی، لیفان در یک دهه گذشته چنین فضای رقابتی را پیش روی خود داشته و در چنین شرایطی موفق به حضور در جمع سه شرکت اول چینی با بیشترین حجم صادرات خودروهای سواری شده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی لیفان تولید انبوه خودرو و افزایش سهم بازار در ایران و دیگر کشورهای منطقه است، گفت: ایران یک بازار مهم برای لیفان محسوب می شود و این شرکت تحت هیچ شرایطی شریک تجاری خود در ایران را تنها نخواهد گذاشت و در صورت بروز مشکلات احتمالی، رفع آن و گسترش همکاری با طرف ایرانی را در دستور کار خود قرار می دهیم.
مینگ شان در پایان با اشاره به اینکه سالانه 400 هزار خودروی سواری و تجاری در شرکت لیفان تولید می شود از هدف کوتاه مدت این شرکت برای دستیابی به تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو خبر داد به صورتی که نیمی از این رقم به خودروهای سواری اختصاص خواهد داشت.
براساس این گزارش، لیفان جزء 100 شرکت برتر صادراتی در چین است و هم اکنون با فعالیت در زمینه تولید انواع خودروهای سواری و تجاری، موتورسیکلت، موتورهای دیزلی و ژنراتور، با 165 کشور جهان در زمینه های مختلف در حال همکاری است. این گروه صنعتی در سال گذشته میلادی موفق به صادرات افزون بر 60 هزار دستگاه خودروی سواری شده است و با 50 کشور در زمینه صادرات خودروی سواری همکاری دارد و در هفت کشور بصورت مستقیم صاحب کارخانه می باشد.
منبع: تسنیم