خدمات پس از فروش در این مجموعهها به دلیل ساختار دولتی و عدم وجود رقابت فاصلهای معنادار با استانداردهای روز دنیا دارند و بسیاری از کسانی که دهها میلیون تومان برای خرید یک خودرو پرداخت کردهاند، در همان دوران گارانتی از خدمات مطلوبی بهره نمیبرند.
در مراجعه به نمایندگیها اغلب میشنوند که: فلان قطعه را نداریم. سفارش دادهایم تا بیاید هر وقت آمد خبرتان میکنیم. تکلیف مشتری در مدت توقف خودرو مشخص نیست. بسیاری از تعمیراتی که در تعمیرگاههای خصوصی یکروزه یا حداکثر 3 یا 4 روزه انجام میگیرد، در این مراکز چند برابر بیشتر وقت میبرد و جالب اینکه خودرویی که حداقل باید در یکی دو سال اول هیچ مشکلی نداشته باشد، در بسیاری از موارد همان هفتههای اول به مشکل میخورد و کارت طلایی که طبق تبلیغات شرکتها باید کلی خدمات ارائه بدهد در عمل چندان به کار نمیآید.
بیمه بدنه اتومبیل توسط خود شرکت و شرکت بیمهای که خود شرکت درست کرده ارائه میشود و درحالی که شرکتهای بیمه با تعیین خسارت بلافاصله معادل ریالی آنرا میپردازند تا شما بتوانید با اختیار کامل نسبت به تعمیر خودرو اقدام کنید. در اینجا بعد از تعیین خسارت موظفید که به تعمیرگاه خود شرکت برای تعمیر بروید و برای تعمیراتی که دو سه روزه یا حداکثر یک هفته قابل انجام است دو تا سه هفته معطل بمانید و متأسفانه در همه این موارد نمیتوانید از وسیله نقلیه خود استفاده کنید. در همه جای دنیا خدمات پس از فروش و نوع و کیفیت آن یک اصل مسلّم موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت است و از جلمه حقوق مسلّم شهروندی و مشتری مداری به حساب میآید که در ایران به دلیل همین شرایط انحصاری چندان وضعیت مطلوبی بر آن حاکم نیست.
منبع: خبرآنلاین