فوجی هوی که همواره سیاستش تولید خودرو در بازارهایی که به فروش میروند بوده است، به دلیل محدودیتهای ظرفیت در ایالت ایندیانا و قیمتهای نسبتا بالای شاسی بلند کراس اوور که تولید داخلی را مقرون به صرفه میکند، تصمیم گرفت خودروی جدید را در ژاپن بسازد.
قیمت کراس ترک از حدود ۲۵ هزار دلار برای تعداد محدودی از این خودرو آغاز میشود و مدل هیبریدی آن به ۳۰ هزار دلار میرسد.
بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، این شرکت در ابتدا تصمیم داشت سالانه حدود ۶۵ هزار کراس ترک XV در لافایت ایندیانا بسازد اما در عوض این خودرو را در منطقه گانما در شمال غرب توکیو مونتاژ میکند.
این خودروساز به رکورد بالای فروش در آمریکا دست پیدا کرده و میزان فروشش از ابتدای سال تا نوامبر ۲۱ درصد افزایش داشته است.
پیش از فوجی هوی اینداستریز، خودروسازان ژاپنی دیگر هم با ضعیف شدن ارزش ین، بخشی از تولید خود را به ژاپن منتقل کرده اند.
ین از اواسط اکتبر تاکنون حدود ۱۱ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده و اکنون بیش از ۱۲۰ ین در برابر هر دلار معامله میشود که پایینترین سطح از سال ۲۰۰۷ تاکنون است.
به گفته منابع آگاه، فوجی هوی قصد دارد تولید کراس ترک را تا آوریل سال ۲۰۱۷ در ژاپن آغاز کند.
تویوتا موتور در اواخر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد به توافقش با فوجی هوی برای تولید مدل سدان کمری در کارخانه این شرکت در ایندیانا پایان میدهد و ظرفیت بیشتری برای تولید مدلهای سوبارو در این کارخانه ایجاد میشود.
تویوتا قصد دارد بخشی از تولید خودروی کمری را از کارخانه اش در کنتاکی به ژاپن منتقل کند.
کارلوس گون، مدیرعامل نیسان موتور هم هفته گذشته اعلام کرد این خودروساز برای سود بردن از ارزان شدن ضعیف، تولید شاسی بلند روگ را به ژاپن برمیگرداند و به آمریکا صادر میکند.
منبع: ایسنا