نادر قاضی پور با اشاره به طرح ادغام خودروسازان در شورای سیاست گذاری خودرو، افزود : هر چند ادغام شرکتهای کوچک تر برای اقتصادی نمودن تولید اقدام بسیار خوبی است اما قطعا ادغام شرکتهای خودروساز بزرگ در این حوزه حرکت درستی نبوده و با این گونه تصمیمات مخالفم.
وی تاکید کرد : در شورای رقابت این مساله مصوب گردید که شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی باید به صورت موازی حرکت کنند اما شرکتهای کوچکی که میزان تولیدات آنها در داخل بسیار محدود بوده و درصد کمی از نیاز داخل را تامین می کنند در یکدیگرو یا در این دو شرکت بزرگ ادغام شوند.
وی با اشاره به اینکه اغلب شرکتهای کوچک مونتاژ کار هستند ، تصریح کرد : قطعا با ادغام شرکتهایی که غالبا مونتاژکارهستند در شرکتهای بزرگ ، صنعت خودرو قوی تری خواهیم داشت ضمن اینکه واردات خودروهای بی کیفیت به داخل محدود خواهدشد.
وی اظهار داشت : با ادغام شرکتهای با تیراژ تولید بسیار پایین در شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی ، امکان ورشکستگی شرکتهای کوچک و بیکاری نیروهای شاغل در این بخش نخواهد شد.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود : با ایجاد واحدهای بزرگ تر و رشد تیراژ تولید ، ضمن کاهش هزینه ها ، تیراژ تولید خودرو در کشور اقتصادی خواهد شد.
قاضی پور با اشاره به تاثیر تیراژ در تولید اقتصادی خودرو افزود : تا زمانی که تولید خودرو به بیش از 3 میلیون در سال نرسد مسلما سودی عاید این صنعت نگردیده و توسعه صنعت خودرو را نیز نخواهیم داشت.
وی در ادامه به لزوم جذب سرمایه گذاران داخلی در صنعت خودرو کشور اشاره کرد و افزود : با جذب سرمایه گذاران داخلی و رشد تولید خودرو باید ضمن توجه و افزایش کیفیت ، نسبت به کاهش هزینه تولید در داخل اقدام شود.
وی گفت : خودروسازی در ایران باید اهدافی چون جذب مشارکت مردم و بخشهای نظامی برای سرمایه گذاری در این بخش از صنعت را در اولویت قرار دهد.
منبع: خبرخودرو