کارلوس گون، مدیرعامل نیسان در مقر این شرکت در یوکوهامای ژاپن به خبرنگاران گفت: این خودروساز همچنین قصد دارد برای سود بردن از ین ارزانتر، تولید در ژاپن را افزایش دهد و صادرات از این کشور را افزایش بیشتری دهد.
وی خاطرنشان کرد: نیسان همچنان به استراتژی بلندمدت خود مبنی بر تولید خودرو در جایی که فروخته میشود، پایبند است.
اتحاد نیسان-رنو در روسیه که شاهد ریزش شدید قیمت روبل و افت بیش از 50 درصدی آن در سال جاری بوده است، بیش از خودروسازان دیگر در معرض آسیب پذیری قرار دارد.
به گفته مدیرعامل نیسان، این گروه 33 تا 35 درصد از بازار خودروی روسیه را در اختیار دارد و افزایش سهم به 40 درصد تا سال 2016 را هدف گرفته اما این هدف با افت شدید فروش صنعت خودرو در سال جاری مورد تهدید قرار گرفته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نیسان 70 درصد از خودروهای به فروش رفته در روسیه را در این کشور تولید میکند و قصد دارد این سهم را تا سال 2016 به 90 درصد افزایش دهد.
منبع: ایسنا