مدیر لامبورگینی، استفان وینکلمن اظهار داشته اگر Asterion وارد بازار شود از رقبایی همچون مک لارن P1 و پورشه 918 پیش خواهد گرفت. وی Asterion را به عنوان خودرویی لوکس با کاربرد آسان روزانه معرفی کرد نه خودرویی با عملکرد مناسب پیست.
Asterion خودرویی عالی برای لامبورگینی در رقابت ابرخودروها خواهد بود. به نظر می رسد این خودرو به طور قابل توجهی کاربردی تر، سریع تر و ارزان تر از رقبایش باشد. این خودرو هم چنین طیف مدل های لامبورگینی را توسعه داده و مشتریان جدیدی را به این برند جذب خواهد کرد که از نظر آن ها مدل های کنونی لامبورگینی قدیمی شده است.
Asterion شباهت های اندکی با اونتادور و هوراکان دارد.
این خودرو از موتور 5.2 لیتری V10 به کار رفته در هوراکان با گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته جدید، بسته باطری یون لیتیوم و دو موتور الکتریکی روی محور جلو بهره می برد.
موتور V10 این خودرو دارای قدرت 602 اسب بخار و گشتاور 413 فوت پوند است. با موتورهای الکتریکی روی محور جلوی این خودرو، قدرت کلی منابع الکتریکی آن 296 اسب بخار است. در این صورت توان کلی خودرو 898 اسب بخار خواهد بود.