این خودروساز سوئدی با تاکید بر تغییر استراتژی بازاریابی جهانی خود، اعلام کرد به تدریج فروش اینترنتی را آغاز خواهد کرد و هزینه بیشتری صرف تبلیغات دیجیتالی میکند.
آلن ویسر، مدیر فروش ولوو در بیانیهای اظهار کرد: برنامه این شرکت فروش همه مدلهایش در همه بازارهایش است.
تولیدکنندگان معدودی تلاش کردهاند مستقیما به صورت آنلاین فروش داشته باشند. استثنای قابل توجه در این میان تسلا است که در فروش خودروهای برقی خود واسطههای سنتی را دور زده و منجر به اختلاف و محرومیت این شرکت در بعضی از نقاط آمریکا شده است.
اما ولوو به 2000 واسطه فروش جهانی خود که نیمی از آنها در اروپا هستند، اطمینان داده است چنین قصدی ندارد و اعلام کرده خودروهایی که به صورت آنلاین فروخته میشوند، همچنان باید از طریق شبکههای واسطه تحویل مشتری شوند.
ولوو هدف فروش 2014 را در اوت و با عرضه مدل بهسازی شده کراس اوور XC90 افزایش داد. این خودرو نخستین مدلی است که این خودروساز سوئدی تحت مالکیت شرکت ژیجیانگ گیلی هولدینگ طراحی کرد.
ولوو با شاسی بلند پرچمدارش و مدلهای دیگر بعدی درصدد است ضمن پایبندی به ویژگیهایی مانند ایمنی و طراحی اسکاندیناوی این شرکت، مشتریان چینی را با امکانات سرگرمی جدید جذب کند.
به گفته مدیر فروش ولوو، حدود 80 درصد از مشتریان ولوو در حال حاضر برای محصولات دیگر به صورت آنلاین خرید میکنند و تحقیقات نشان داده بسیاری در آینده همین روش را برای خرید خودرو انتخاب خواهند کرد.
بر اساس گزارش رویترز، اما بعضی از تحلیلگران نسبت به این موضوع بدبین هستند و به سفارشهای ضعیف فروش اینترنتی آزمایش خودروی اسپورت هیبریدی i8 بی ام و اشاره میکنند.
منبع: ایسنا