شاید شما هم از طرفداران اتومبیلهای ب ام و بوده و رانندگی با با م و سری 3 کوپه و یا در ایدهآلترین حالت ممکن M3 را در ذهن پرورانده باشید. برای شرکت بامو کار سادهای نیست که یک شبه این نام را تغییر دهد تا به سیاست نامگذاری جدید خود (ارائه کدهای زوج برای کلاسهای اسپرت) جامه عمل بپوشاند، چرا که به یک باره همه علاقهمندان این برند میبایست به جای M3، گونه دیگر یعنی M4 را متصور باشند و این هم، زمان زیادی را طلب میکند. مگر این که به جای تغییر نام این اسطوره، یاد و خاطره آن را گرامی داشته و با آن خداحافظی کرده و به طرفداران، گزینه بهتری ارائه شود تا شاهد تولد یک سمبل جدید باشیم. با این توضیحات، بامو کار سختی پیش رو دارد، چرا که باید یک محصول بینقص را ارتقا دهد. دستور کار مشخص بود، بالا بردن میزان نیرو به وزن، پایداری بالاتر و اصلاح ضریب تعادل، کیفیت ساخت بهتر و در کل بالاتر بردن لذت رانندگی. به همین دلیل سال گذشته تولید سری 3 کوپه و M3 متوقف شده و جایش M4 و سری 4 کوپه به بازار آمد. در حقیقت سری 4 در کلاس CEC یا همان Compact Executive Coupe قرار گرفته و از دسامبر 2013 با کدهای F32، F33 و F36 تولید میشود. درسفری که به کالیفرنیا داشتیم موفق به تست بامو سری 4 یکی از هوطنانمان شدیم که در پیشانی آن لگوی آبی همیشگی ب ام و این بار به سلیقه خریدار با رنگ صورتی خودنمایی می کرد و انچه در پی می آید شرحی براین آزمایش است.
عکس: علی رزوان
گزارش کامل این مقاله را در مجله ماشین 384 دی ماه مطالعه فرمایید.